Vi väljer ny president i Finland i början av år 2024.
Valets första omgång:
Valdagen är söndagen den 28 januari.
Förhandsröstning ordnas i Finland 17 – 23 januari 2024.
Valets andra omgång:
Valdagen är söndagen den 11 februari 2024.
Förhandsröstningen ordnas i Finland 31 januari – 6 februari.
Lättläst broschyr
Justitieministeriet har gett ut en lättläst broschyr om valet både på svenska och finska. Du kan ladda ner den som pdf.
Ladda ner broschyren på svenska (pdf)
Ladda ner broschyren på finska (pdf)
Presidentvalsvalsbroschyren är ett samarbete mellan justitieministeriet, Selkokeskus och LL-Center.
Bild: Justitieministeriet

